Besökare

måndag 26 november 2012

Dopmusik...

På dopet i lördags hade jag givit brorsonen Tiger en kamera som han kunde filma de två låtarna som jag skulle framföra med. Så när prästen önskade att kamerorna skulle användas efter akten, satte det lite käppar i hjulet som jag hade rullat igång. Lyckligtvis kunde Tiger ändå filma en av låtarna, I Don't Wanna Miss a Thing, som jag hade gjort om texten lite på.  
Låten som jag skrivit själv, A Little Piece, gick väldigt bra att framföra. Jag ska höra mig för bland några bekanta om jag kanske kan få hjälpa att spela in en demoversion av den med bara piano och sång inom en snar framtid. Sedan ska jag försöka att skriva en svensk text till den, trots att jag lusigt nog föredrar engelska framför svenska, i alla lägen.
 
Nervositeten då? Jo, den fanns där. Blandad med väldigt starka känslor av lycka. Kanske inte världens bästa kombination när man ska sjunga, men vid sådana här tillställningar finns det en viss charm i det också.
 
Önskar er alla
en bra start på veckan!
Love,
Carro 

21 kommentarer:

  1. Ja det började med att en tjej drog igång en insamling för dom hemlösa här i stan och sen så har det rullat på över Facebook. Denna familjen har det stått om i tidningen och det finns fler så någon tog upp det. Så nu så samlas det även in saker till den så att dom även får julklappar. Jättemånga har skänkt kläder osv. :)

    Vilken känsla det måsta ha varit och sjunga i kyrkan, och vilken akustik som det är där!

    Ha en toppendag nu! Kraam!

    SvaraRadera
  2. Hej du..Det blev ju jättefint med din sång i kyrkan,,ett fint minne för er alla..
    Ja du varför i öknen,,där fanns nog ingen tanke bakom,,håller med dig om smörigheten,,men låten är jättefin..Här är det grått + 3 just nu..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Ååh den där låten alltså! Älskar den älskar den älskar den! Och har inte hört dig sjunga förut, så det var ju ett ++++!! Underbar röst har du iallafall!!
    Sv: Jo visst var tårtan cool?
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :-) ja, låten är fin :-)

      Radera
  4. Underbar röst du har, tjejen!
    Synd att ni inte fick med "din" låt också...

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)
      Löste dock den biten, tror jag ;-) Återkommer om det
      Kram

      Radera
  5. Du är grym, GRYM och grymt vacker!

    SvaraRadera
  6. Vad fint av dig att sjunga på dopet! :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. RIKTIGT bra, (såklart)!!! :-)
    sv:
    Ja, farligt goda "snapskakor" var det. :-)
    Hoppas din vecka fortsätter bra!

    SvaraRadera
  8. ja men det är helt klart charmigt att vara lite nervös inför sånt ju, hihi.

    hehe, du har nog rätt! :D jag smyger ju som sagt var inte med min mage heller. Jag vet att den sväller upp när jag äter fel, så äre bara. haha :P vet ju att jag eg inte är tjock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju vältränad, som sagt. Märkligt hur kroppen kan reagera på "fel" kost. :-)

      Radera
  9. Jättefint! Så vackert och så stämningsfullt...verkligen fint ljud i kyrkan! Kramiz

    SvaraRadera
  10. wieee... va FINT <3 Du har då talang du människa!!! Tänk att kunna sjunga sådär fint för sin dotter på dopdagen:-)
    Stor kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Men gud så vackert du sjunger =)

    Trist det där med musiken på gymmet, man vill ju liksom att det ska passa alla på något vis. Du får prata med några andra på gymmet och se vad dom säger så kanske ni kan prata med styrelsen?!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)
      Tror det ordnar upp sig, styrelsen har läst det här inlägget och jag tror att åtminstone några av dem förstår och håller med ;-)

      Radera
  12. God eftermiddag..SÅ fin bild på dig.Ha en myisg tisdag..kram kram

    SvaraRadera